Perubahan Harga Emas dan Perak Semasa

Wednesday, September 14, 2011

The Power of Dream


Pertama kali pengumuman tentang sale insentif ini dibuat semasa meeting dealers di PG Sunway pertengahan tahun 2010. Kami dipertontonkan dengan video promotion. Siap dengan lagu yang sungguh bermotivasi tinggi. Sekali pandang saja hati saya sudah terdetik. YES! Saya akan bersama-sama mereka yang berjaya untuk ke Perth. Selepas itu saban waktu saya akan menonton video tersebut, malah selalu memakai T-shirt yang bertulis Perth dan Australia sambil menyusun strategi jualan. Selepas 11 bulan berusaha untuk mendapatkan sale lebih dari RM 2 juta untuk melayakkan diri ke Perth, jumlah sale terkumpul saya cuma RM1.6 juta - masih kurang RM400k. Tapi saya tetap yakin saya akan berjaya. Akhirnya beberapa hari saja sebelum tempoh 31 Ogos 2011 tamat saya menerima panggilan dari HQ PG menyatakan saya sudah layak. Alhamdulillah. Saya tak tahu mana datangnya RM400k dalam dalam masa 2 minggu itu.

The Power of Dream Big 

No comments:

Post a Comment